Hej Ven.
Det er sommer, og lige om lidt starter min tur med Dorthe Gerlach. De sidste to år har jeg spillet sangen "Jeg er Havren" og tænker derfor det er passende at I, som en lille opvarmning til turen, får en udgave af den her, som jeg har indspillet. Jeg elsker sangen. Det er en nørdet sang, hvor man skal forestille sig at man er et lille frø, der bliver puttet ned i jorden, og så er der noget der spirer. Jeg håber du vil bruge din sommerferie på at koble af, og måske samle nogle af de frø op der dukker op i dit hoved, så du kan plante dem og lade dem spire.
Siden jeg startede med at synge med pigekoret i 2016, har jeg dykket ned i den danske sangskat og fortolket et utal af danske sange. Jeg elsker den danske sangskat, og jeg elsker at synge med andre mennesker. De sidste ti års arbejde har fungeret som en form for skole i at skrive på dansk, og jeg føler mig nu klar til at begynde at skrive mine egne.
Herunder er også videoer fra indspilningen.
Tag godt imod Havren.
Pernille